Kereskedelmi Tevékenységek

Tartalomjegyzék

Ügyintézési területek

Ügyleírás

  1. február 28-án lépett hatályba a telepengedély, illetve a telep létesítésének bejelentése alapján gyakorolható egyes termelő és egyes szolgáltató tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről és a bejelentés szabályairól szóló 57/2013. (II.27.) Korm. rendelet (továbbiakban: R.). Az R. hatálya alá tartozó ipari tevékenységek a tevékenység megkezdésére irányuló szándék bejelentését követően, illetve jogerős telepengedély birtokában gyakorolhatók.

Bejelentést követően gyakorolhatók:

–       a R. 1. számú mellékletében felsorolt ipari tevékenység;

–       a R.2. számú mellékletben meghatározott ipari tevékenység, ha külön jogszabályban ipari területként meghatározott területen található a telep, vagy ha nem ipari területen van a telep, de ha a telepként szolgáló építmény vagy építményben az önálló rendeltetési egység a tevékenység végzésének megfelelő rendeltetésre 6 hónapnál nem régebbi véglegessé vált használatbavételi engedéllyel vagy tudomásulvétellel, illetve fennmaradási egyben használatbavételi engedéllyel rendelkezik.

 

Jogerős telepengedély birtokában folytatható a tevékenység

–       a fent nem említett esetekben

A R. 3.§ (1) bekezdésére figyelemmel a bejelentést, illetve a telepengedély kiadása iránti kérelmeket a telep fekvése szerint illetékes település önkormányzat jegyzőjéhez kell benyújtani.

 

Bejelentés köteles tevékenység esetén az ipari tevékenység folytatója – az ipari tevékenység megkezdését megelőzően – megteszi a bejelentést az eljáró hatóság, azaz Sárospatak Város Jegyzője felé.

Az eljáró hatóság meggyőződik arról, hogy a helyi építési szabályzat, illetve annak hiányában  a magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény 83. §-a szerint a kérelemben feltüntetett telepen az adott tevékenység végezhető-e.

–       Ha az adott tevékenység a telepen nem végezhető, az ipari tevékenység végzését megtiltja, és a telepet bezáratja.

–       Ha az adott tevékenység a telepen végezhető, a telepet haladéktalanul nyilvántartásba veszi.

Telepengedély köteles tevékenység esetén az ipari tevékenység folytatója benyújtja kérelmét az eljáró hatóság – azaz, Sárospatak Város Jegyzője – felé.

Az eljáró hatóság meggyőződik arról, hogy a helyi építési szabályzat, illetve annak hiányában  a magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény 83. §-a szerint a kérelemben feltüntetett telepen az adott tevékenység végezhető-e.

–       Ha az adott tevékenység a telepen nem végezhető, a kérelmet elutasítja.

–       Ha az adott tevékenység a telepen végezhető, szakhatóságok bevonásával lefolytatja az engedélyezési eljárást.

Az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII.29.) kormányrendeletben meghatározott szakkérdésben az ügyfélnek az eljárás megindítása előtt benyújtott kérelmére a telepengedélyezési eljárás tekintetében szakhatóságként kijelölt hatóság hat hónapig felhasználható előzetes szakhatósági állásfoglalást ad ki.

A jegyző a telepek nyilvántartásba vételét követően a bejelentés másolatával, illetve a telepengedély megadásáról szóló határozattal értesíti az érintett hatóságokat, szakhatóságokat is.

A telepengedélyezési eljárásban ügyfélnek minősül a teleppel közvetlenül szomszédos, a teleppel közös határvonalú, telekhatárú ingatlan tulajdonosa, társasház esetében a közös képviselő vagy az intézőbizottság elnöke, lakásszövetkezet esetében az elnök.

Az ipari tevékenység végzője a nyilvántartásba bejegyzett adatainak változását, vagy az ipari tevékenység megszüntetését haladéktalanul, írásban köteles a jegyzőnek bejelenteni.

Amennyiben a tevékenység folytatója

  1. a)telepengedély-köteles tevékenységet folytat telepengedély nélkül vagy bejelentés-köteles tevékenységet folytat bejelentés nélkül, vagy
  2. b)a tevékenység gyakorlását felfüggesztő, korlátozó, illetve a telep ideiglenes bezárását elrendelő határozatban meghatározott időtartam alatt sem tesz eleget a határozatban foglaltaknak,

a jegyző az ipari tevékenység folytatását megtiltja, illetve a telepengedélyt visszavonja, és a tevékenységet, illetve a telepet törli a nyilvántartásból.

Jogszabályi háttér:

57/2013. (II.27.) kormányrendelet a telepengedély, illetve a telep létesítésének bejelentése alapján gyakorolható egyes termelő és egyes szolgáltató tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről és a bejelentés szabályairól.

  1. évi CIII. törvény a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól
  2. évi LXXVI. törvény a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól.

186/2009. (IX.10.) kormányrendelet a bejelentésköteles szolgáltatási tevékenységek tekintetében a bejelentés elmulasztása esetén fizetendő bírságról, továbbá a szolgáltatás felügyeletét ellátó hatóságok általános kijelöléséről.

35/1999. (X.13.) BM rendelet a telepengedélyezési eljárásért fizetendő igazgatási szolgáltatás díjáról.

  1. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról

280/2024. (IX.30.) kormányrendelet a településrendezési és építési követelmények alapszabályzatáról,

  1. évi C. törvény a magyar építészetről.

Kérelmet benyújtó személye:

Az ügyfél vagy az ügyfél törvényes képviselője vagy meghatalmazottja.

Kérelem benyújtás formája és módja:

Vállalkozások az Elektronikus Önkormányzati portálon (nyitólap: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) a megfelelő űrlap kitöltésével.

Eljárás díja:

Az eljárás az ügyfél számára a bejelentésköteles tevékenységnél díj, illeték és költségmentes. A telepengedélyezési eljárás igazgatási szolgáltatási díja az első fokú eljárásban 5 000 Ft. /57/2013. (II.27.) kormányrendelet 12. §-a, a 35/1999 (X.13.) BM rendelet 1. §-a/

Ügyintézési idő:

A szolgáltatás felügyeletét ellátó hatóság a bejelentést követő 8 napon belül igazolást ad ki, a szolgáltatót 15 napon belül pedig nyilvántartásba veszi. Engedélyeztetési eljárás esetén 30 nap.

Ügyet intéző iroda:

Adóügyi és Iratkezelési Iroda 3950 Sárospatak, Rákóczi út 32.

Irodavezető:

Tamás Zoltánné tamasnevali@sarospatak.hu 47/513-261

Ügyet intéző kolléganő:

Szabó Lajos Csabáné szaboneandi@sarospatak.hu 47/513-269

Sárospatak Város Önkormányzati Adóhatóság elérhetőségei:

E-mail cím: sarospatak@sarospatak.hu Honlap cím: www.sarospatak.hu
Telefonszám: +36 (47) 513-240

Ügyfélfogadás helye:

Sárospatak Város Polgármesteri Hivatal, Sárospatak, Rákóczi út 32.

Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8.00-12.00, 13.00-16.00 óráig,

Szerda: 8.00-12.00 óráig és 13.00-17.30 óráig,

Péntek: 8.00-12.00 óráig

ePapír benyújtás:

Címzett: Sárospatak Város Önkormányzata, Témacsoport: Egyéb

Ügytípus: Egyéb
https://epapir.gov.hu/

Hivatali Kapu elérhetősége:
HIVATAL RÖVID NEVE: POLGHIVSP

KRID: 505090126

A hivatal teljes neve:

Sárospataki Polgármesteri Hivatal

Ügyleírás 

A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009.(IX.29.) Korm. rendelet (továbbiakban: R.) értelmében kereskedelmi tevékenység a forgalmazott termékkörtől függően a kereskedelmi hatósághoz tett bejelentés és nyilvántartásba vételt követően, illetve a kereskedelmi hatóság által kiadott és véglegessé vált működési engedély birtokában végezhető.

Kereskedelmi hatóságként a kormány a kereskedő székhelye szerinti települési önkormányzat jegyzőjét jelölte ki a mozgóbolt útján folytatott kereskedelmi tevékenység az üzleten kívüli kereskedelem, a csomagküldő kereskedelem, az automatából történő értékesítés, a közlekedési eszközön folytatott értékesítés és az üzleten kívüli kereskedelem esetében.

Az itt nem említett kereskedelmi tevékenységek – azaz üzletben, bevásárló központban, vásáron vagy piacon, közterületen vagy közvetlen értékesítés keretében végzett kereskedés – esetében kereskedelmi hatóságként a kereskedelmi tevékenység helye szerinti települési önkormányzat jegyzője jár el.

Aki Magyarország területén kereskedelmi tevékenységet kíván folytatni, köteles az erre irányuló szándékát a kereskedelmi hatóságnak bejelenteni, a fentiek szerint, a tevékenység helye vagy a vállalkozó székhelye szerinti települési önkormányzat jegyzőjéhez. A jegyző a bejelentésről a R. 2. melléklete szerinti adattartalommal nyilvántartást vezet.

R. 3. mellékletében felsorolt termékek kizárólag üzletben forgalmazhatóak, és a kereskedőnek működési engedélyt kell kérnie forgalmazásukhoz az üzlet helye szerinti települési önkormányzat jegyzőjétől. A jegyző a működési engedély megadásával egyidejűleg az üzletet nyilvántartásba veszi.

A kereskedő a kereskedelmi tevékenység bejelentéséről szóló bejelentésében, illetve a működési engedély kiadása iránti kérelmében feltüntetett adataiban bekövetkezett változást haladéktalanul, míg a nyitvatartási idő változását, az azt megelőző nyolc napon belül köteles a jegyzőnek bejelenteni. Az üzlet megszűnését a megszűnést követő 8 napon belül kell bejelentenie.

Jogszabályi háttér:

  1. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről,
  2. évi LXXVI. törvény a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól,

210/2009. (IX.29.) kormányrendelet a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről,

186/2009. (IX.10.) kormányrendelet a bejelentésköteles szolgáltatási tevékenységek tekintetében a bejelentés elmulasztása esetén fizetendő bírságról, továbbá a szolgáltatás felügyeletét ellátó hatóságok általános kijelöléséről,

  1. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
  2. évi CIII. törvény a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól

Kérelmet benyújtó személye:

Az ügyfél vagy az ügyfél törvényes képviselője vagy meghatalmazottja.

Kérelem benyújtás formája és módja:

Vállalkozások az Elektronikus Önkormányzati portálon (nyitólap: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) a megfelelő űrlap kitöltésével.

Eljárás díja:

Az eljárás az ügyfél számára díj, illeték és költségmentes.

Ügyintézési idő:

A szolgáltatás felügyeletét ellátó hatóság a bejelentést követő 8 napon belül igazolást ad ki, a szolgáltatót 15 napon belül pedig nyilvántartásba veszi. Engedélyeztetési eljárás esetén 20 nap.

Ügyet intéző iroda:

Adóügyi és Iratkezelési Iroda 3950 Sárospatak, Rákóczi út 32.

Irodavezető:

Tamás Zoltánné tamasnevali@sarospatak.hu 47/513-261

Ügyet intéző kolléganő:

Szabó Lajos Csabáné szaboneandi@sarospatak.hu 47/513-269

Sárospatak Város Önkormányzati Adóhatóság elérhetőségei:

E-mail cím: sarospatak@sarospatak.hu Honlap cím: www.sarospatak.hu
Telefonszám: +36 (47) 513-240

Ügyfélfogadás helye:

Sárospatak Város Polgármesteri Hivatal, Sárospatak, Rákóczi út 32.

Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8.00-12.00, 13.00-16.00 óráig,

Szerda: 8.00-12.00 óráig és 13.00-17.30 óráig,

Péntek: 8.00-12.00 óráig

ePapír benyújtás:

Címzett: Sárospatak Város Önkormányzata, Témacsoport: Önkormányzati igazgatás, Ügytípus: Kereskedelmi ügyek
https://epapir.gov.hu/

Hivatali Kapu elérhetősége:
HIVATAL RÖVID NEVE: POLGHIVSP

KRID: 505090126

A hivatal teljes neve:

Sárospataki Polgármesteri Hivatal

Ügyleírás:

A szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X.20.) Korm. rendelet (továbbiakban: R.)  határozza meg Magyarország területén a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeit és a szálláshely-üzemeltetés bejelentésének rendjét.
Rendelkezései szerint a szálláshely-szolgáltatási tevékenységgel összefüggésben a kereskedelmi és a szolgáltatás felügyeletét ellátó hatóságként a szálláshely fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzője (továbbiakban: jegyző) jár el.

Szálláshely–szolgáltatás: üzletszerű gazdasági tevékenység keretében rendszerint nem huzamos idejű éjszakai ott-tartózkodást, pihenést is magában foglaló tartózkodás céljára szálláshely nyújtása és az ezzel közvetlenül összefüggő szolgáltatások nyújtása.
Nem minősül szálláshely-szolgáltatásnak az ingatlan tartós tartózkodás céljából történő használatba adása lakásbérlet, házbérlet, albérlet, vagy ágybérlet keretében.

Szálláshely: szálláshely-szolgáltatás folytatása céljából létesített vagy használt épület, önálló rendeltetési egységet képező épületrész vagy terület, valamint szálláshely-szolgáltatás folytatása céljából, bérbeadás keretében hasznosított, a víziközlekedésről szóló 2000. évi XLII. törvény 87. § 29a. pontja szerinti nyaralóhajó.

Szálláshelytípusok:

  • Szálloda
  • Panzió
  • Kemping
  • Üdülőház
  • Közösségi szálláshely
  • Egyéb szálláshely
  • Magánszálláshely

Szálláshely-szolgáltatási tevékenység valamennyi szálláshelytípus esetében a jegyzőhöz történt bejelentést követően folytatható. Ezt megelőzően a szálláshely-szolgáltató köteles a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ felé a regisztrációs kötelezettségének eleget tenni.

A jegyző a bejelentés alapján a szálláshelyet nyilvántartásba veszi, a bejelentésről igazolást ad ki, továbbá a tevékenység megkezdéséről az igazolás megküldésével értesíti a jogszabály szerinti hatáskörrel rendelkező egyéb hatóságokat, szakigazgatási szerveket.

A szálláshely-szolgáltatásnak folyamatosan meg kell felelnie az adott szálláshelytípusra vonatkozó, az R. 1. melléklete szerinti bejelentési és üzemeltetési követelményeknek.

A szálláshely szolgáltató a bejelentett adatokban bekövetkezett változást haladéktalanul, a szálláshely megszűnését a megszűnést követő 8 napon belül köteles bejelenteni a jegyzőnek.

Jogszabályi háttér:

  1. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről,
  2. évi LXXVI. törvény a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól,

239/2009. (X.20.) kormányrendelet a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről.

  1. évi CIII. törvény a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól
  2. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról

 Kérelmet benyújtó személye:

Az ügyfél (szálláshely-szolgáltató) vagy az ügyfél törvényes képviselője vagy meghatalmazottja.

Kérelem benyújtás formája és módja:

Gazdálkodó szervezetek, egyéni vállalkozók, valamint elektronikus ügyintézésre kötelezett természetes személyek az Elektronikus Önkormányzati portálon a megfelelő űrlap kitöltésével. Egyéb magánszemélyek postai úton vagy személyesen.

Eljárás díja:

Az eljárás az ügyfél számára díj, illeték és költségmentes.

Ügyintézési idő:

A szolgáltatás felügyeletét ellátó hatóság a bejelentést követő 8 napon igazolást ad ki, a szolgáltatót 15 napon belül pedig nyilvántartásba veszi. 

Ügyet intéző iroda:

Adóügyi és Iratkezelési Iroda 3950 Sárospatak, Rákóczi út 32.

Irodavezető:

Tamás Zoltánné tamasnevali@sarospatak.hu 47/513-261

Ügyet intéző kolléganő:

Réthy-Nagy Henrietta nagyhenrietta@sarospatak.hu 47/513-274

Sárospatak Város  Önkormányzati Adóhatóság elérhetőségei:

E-mail cím: sarospatak@sarospatak.hu Honlap cím: www.sarospatak.hu
Telefonszám: +36 (47) 513-240

Ügyfélfogadás helye:

Sárospatak Város Polgármesteri Hivatal, Sárospatak, Rákóczi út 32.

Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8.00-12.00, 13.00-16.00 óráig,

Szerda: 8.00-12.00 óráig és 13.00-17.30 óráig,

Péntek: 8.00-12.00 óráig

ePapír benyújtás:

Címzett: Sárospatak Város Önkormányzata, Témacsoport: Önkormányzati igazgatás, Ügytípus: Kereskedelmi ügyek
https://epapir.gov.hu/

Hivatali Kapu elérhetősége:
HIVATAL RÖVID NEVE: POLGHIVSP

KRID: 505090126

A hivatal teljes neve:

Sárospataki Polgármesteri Hivatal

Ügyleírás 

Vásár, piac, bevásárlóközpont, valamint helyi termelői piac a helyük szerinti települési önkormányzat jegyzőjének (továbbiakban: jegyző) engedélyével, illetve a jegyzőhöz történt bejelentést követően üzemeltethető.

a.) Vásár és piac üzemeltetési engedély olyan területre adható, amelyen a településrendezési terv a vásárrendezést, piactartást lehetővé teszi, vagy amely vásár rendezése, helyi termelői piac működése céljából területhasználati hozzájárulással rendelkezik. A területnek, a vásár, illetve piac jellegétől, az ott értékesített termékkörtől, illetve a folytatott tevékenységtől függően, meg kell felelnie a jogszabályban előírt építésügyi, közegészségügyi, élelmiszerlánc-biztonsági, élelmiszer-higiéniai, állat-egészségügyi, növény-egészségügyi, környezetvédelmi, kulturális örökségvédelmi, munkavédelmi és tűzvédelmi követelményeknek, valamint rendelkeznie kell a tevékenység során képződő hulladékok elkülönített gyűjtését biztosító hulladéktárolókkal.

Az eljárás kérelemre indul, amelyben a vásár, illetve a piac fenntartójának a kérelem formanyomtatványon szereplő adatokat kell közölnie, illetve mellékelnie.

Az emberek életét, egészségét és környezetét, anyagi értékeit súlyosan veszélyeztető vagy károsító esemény bekövetkeztére vonatkozó biztonsági tervet az alábbi esetekben kell készíteni:

  • Ha a vásár, piac, bevásárlóközpont, egyidejűleg 300 főnél nagyobb befogadó képességű, továbbá
  • a szabadtéren tartott vásár, piac esetében, akkor, ha az egyidejűleg résztvevők létszáma az 1000 főt várhatóan meghaladja.

A jegyző az engedély megadásával egyidejűleg a vásárt, a piacot és annak fenntartóját, valamint üzemeltetőjét nyilvántartásba veszi. A nyilvántartás nyilvános, ezért azt, az önkormányzat honlapján közzéteszi.

A fenntartó haladéktalanul köteles a jegyzőt értesíteni a bejegyzett adatokban történt változásról, valamint a vásár-, illetve a piac megszűnéséről.

b.) Aki bevásárlóközpontot kíván üzemeltetni, köteles az erre irányuló szándékát a jegyzőnek bejelenteni.

A jegyző a bejelentés alapján, – amennyiben az megfelel a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szolgtv.) 22. §-ában, valamint a vásárokról, a piacokról és a bevásárlóközpontokról szóló 55/2009. (III.13.) kormányrendelet (továbbiakban: R.) 4/A § (1) bekezdésében foglaltaknak – a fenntartó, az üzemeltető és a bevásárlóközpont adatait nyilvántartásba veszi, majd a bejelentés másolatát a nyilvántartási számmal együtt megküldi az illetékes fogyasztóvédelmi, és a munkavédelmi hatóságnak, valamint az illetékes rendőrkapitányságnak.  

A bevásárlóközpont fenntartója a bejegyzett adatokban bekövetkezett változást haladéktalanul köteles bejelenteni a jegyzőnek, aki a változást a nyilvántartásba bejegyzi és erről az érintett hatóságokat tájékoztatja.

c.) Helyi termelői piac üzemeltetésére irányuló szándékot a fenntartónak a piac helye szerint illetékes települési jegyzőnél kell bejelenteni.

helyi termelői piac olyan piac, ahol a kistermelő a piac fekvése szerinti megyében, vagy a piac 40 km-es körzetében, vagy Budapesten fekvő piac esetében az ország területén bárhol működő gazdaságából származó mezőgazdasági -, illetve élelmiszeripari termékét értékesíti.

A bejelentés alapján – amennyiben az megfelel a Szolgtv. 22.§-ának, valamint az  R.  4/B § 2) bekezdésének, úgy – a települési jegyző a helyi termelői piacot nyilvántartásba veszi. A bejelentés másolatát a nyilvántartási számmal együtt megküldi az érintett hatóságoknak.

A helyi termelői piac fenntartója a bejegyzett adatokban bekövetkezett változást haladéktalanul köteles bejelenteni a települési jegyzőnek, aki a változást a nyilvántartásba bejegyzi.

Jogszabályi háttér:

55/2009. (III.13.) Korm. rendelet a vásárokról, a piacokról, és a bevásárlóközpontokról,

  1. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről (Kertv.),
  2. évi LXXVI. Törvény a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól (Szolg.tv.)
  3. évi CL törvény az általános közigazgatási rendtartásról (Ákr.)
  4. évi CIII. törvény a digitális álamról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól

Kérelmet benyújtó személye:

Az ügyfél vagy az ügyfél törvényes képviselője vagy meghatalmazottja.

Kérelem benyújtás formája és módja:

Vállalkozások az Elektronikus Önkormányzati portálon (nyitólap: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) a megfelelő űrlap kitöltésével.

Eljárás díja:

Az eljárás az ügyfél számára díj, illeték és költségmentes.

Ügyintézési idő:

A szolgáltatás felügyeletét ellátó hatóság a bejelentést követő 8 napon belül igazolást ad ki, a szolgáltatót 15 napon belül pedig nyilvántartásba veszi. Engedélyeztetési eljárás esetén 20 nap.

Ügyet intéző iroda:

Adóügyi és Iratkezelési Iroda 3950 Sárospatak, Rákóczi út 32.

Irodavezető:

Tamás Zoltánné tamasnevali@sarospatak.hu 47/513-261

Ügyet intéző kolléganő:

Szabó Lajos Csabáné szaboneandi@sarospatak.hu 47/513-269

Sárospatak Város Önkormányzati Adóhatóság elérhetőségei:

E-mail cím: sarospatak@sarospatak.hu Honlap cím: www.sarospatak.hu
Telefonszám: +36 (47) 513-240

Ügyfélfogadás helye:

Sárospatak Város Polgármesteri Hivatal, Sárospatak, Rákóczi út 32.


Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8.00-12.00, 13.00-16.00 óráig,

Szerda: 8.00-12.00 óráig és 13.00-17.30 óráig,

Péntek: 8.00-12.00 óráig

ePapír benyújtás:

Címzett: Sárospatak Város Önkormányzata, Témacsoport: Önkormányzati igazgatás, Ügytípus:  Kereskedelmi ügyek
https://epapir.gov.hu/

Hivatali Kapu elérhetősége:
HIVATAL RÖVID NEVE: POLGHIVSP

KRID: 505090126

A hivatal teljes neve:

Sárospataki Polgármesteri Hivatal